Karma
Karma är ett företag som erbjuder verktyg för restauranger för att hjälpa dem att växa. Genom Karma kan restauranger låta gästerna beställa och betala direkt från sin telefon, utan att behöva ladda ner appar eller utföra nedladdningar. Med Karma kan restauranger öka sin omsättning genom att vända fler bord, öka snittnotan och få mer dricks. Företag som använder Karma ser vanligtvis en ökning av snittnotan med minst 20%, en förbättring av relationerna med kunderna och få fler återkommande gäster. Karma erbjuder även en helt webbaserad lösning med inbyggd merförsäljning och kundlojalitet, vilket ger snabbare beställningar och betalningar för gästerna. För att använda Karma behövs ingen hårdvara om man har en integration till sitt kassasystem eller använder Deliverect. Annars kan Karma användas på surfplatta eller dator tillsammans med deras bongskrivar-lösning. Beställningar som görs genom Karma visas i Karmas ordervy, och om integration finns till kassasystemet skrivs de ut på den befintliga bongskrivaren. Annars kan man använda Karmas universella bongskrivar-lösning. Genom tjänsterna Karma Serve och Connect kan restauranger öka antalet återkommande gäster genom att samla in värdefull data och erbjuda skräddarsydda lösningar för att främja kundlojalitet. Genom att använda Karma kan restauranger generellt sett servera 30% fler gäster per dag med samma personalstyrka och öka snittnotan med 20%, vilket också leder till högre dricks till personalen. Restaurangägare kan själva skapa och uppdatera sin meny med hjälp av Karmas enkla verktyg. Mobila beställningar med QR-koder underlättar för gästerna att snabbt och enkelt beställa och betala på egen hand, vilket frigör personalens tid för att ge mer personlig service. Karma erbjuder olika typer av QR-koder för beställningar och priser kan ses på deras webbsida. Karma är inte en app utan en helt webbaserad lösning. Det är enkelt att komma igång med Karma, och de kan hjälpa restauranger att vara igång på mindre än 7 dagar genom att ta hand om allt som behövs.